Blog
X talk

Autor: Fujifilm CZ

Fujifilm X-Talk s Jonášem Hájkem

Zpět na články
Sdílej tento článek

Jonáš Hájek je milovník hudby, kultury a automobilů. Postupem času se mu podařilo tyto vášně spojit skrz objektiv foťáku.

V novém díle podcastu Fujifilm X-Talk se David Gaberle baví s ambasadorem Fujifilmu Jonášem Hájkem nejen o focení koncertů.  Ale i tom, jakým způsobem zrychluje své workflow při úpravě fotografií, proč ho baví používat starší skla, proč by raději dělal kameramana než režiséra, nebo které Fujifilm simulace používá nejraději. Prozradí také jak se dostal k focení koncertů a jak se lze dnešní koncertní fotografií alespoň částečně živit. Zároveň říká, že jednou z nejdůležitějších vlastností fotografa v jeho oboru je schopnost dobře vycházet s lidmi a rozvíjet vlastní empatii.

V podcastu se tak dozvíte širokou škálu informací, od technických poznámek k focení a natáčení s fotoaparáty Fujifilm až po Jonášovi nedávné zkušenosti s natáčením mini dokumentu v extrémních podmínkách polárních Špicberků.

Fujifilm X-Talk je k poslechu na podcastových platformách: Spotify, Apple Podcasts, YouTube Music.

Kdo je Jonáš Hájek?

Jonáš Hájek je český fotograf a kameraman, který se specializuje na koncertní, reportážní a reklamní fotografii. Je hrdým ambasadorem značky Fujifilm a spolupracoval s významnými klienty, jako jsou Red Bull, ŠKODA Auto, Baťa nebo zpěvačka Lenny. Jeho práce je známá autenticitou, dynamikou a smyslem pro detail. 

Kromě fotografování se věnuje také natáčení videoklipů a pořádání workshopů zaměřených na technickou stránku natáčení a fotografování hudebních vystoupení. V březnu 2025 vedl v Praze dva workshopy v rámci akce Fujikina Prague 2025: jeden zaměřený na tvorbu videoklipů a druhý na koncertní fotografii. A byla to naprosto pecka!

Jeho fotografická série „Z druhý strany“, publikovaná na webu Red Bull, nabízí zákulisní pohledy na natáčení hudebních videoklipů, například s rapperem Marpem. Tato série zachycuje momenty z natáčení, které běžně zůstávají skryté, a poskytuje divákům nový pohled na tvorbu hudebních videí.

 

Blog

NEWSLETTER

NEPROMEŠKEJTE ŽÁDNOU NOVINKU

Zadáním emailu potvrzujete souhlas s použitím údajů pro marketingové účely